al-Mumtahanah ❥

20 l Malaysian ❥

message  
archive   HOME  



Ya Allah, jagakan hati ini … :’(

foodfuckery:

Recipe

Ya rabb!!! Macam nak kena buat je ni….
farizat:

But, I always think of ‘save myself first’, seriously.

If you know…. :’)
This is so me…

rosvenir:

You know, I was telling myself today that maybe next Ramadan would be better for me. With all the things going on, I thought it was harder this year than last year. I was telling myself not to worry because I’ll have more Ramadans coming up.

Then it hit me, I don’t even know if I’ll make it to more Ramadans.

It just made me a little sad.

(Source: rsvnr, via cikmujahidah)

Bidadari Bumi

Engkau kilauan mutiara,
Yang menyangka dirimu debu belaka,
Lisanmu gemerincing tasbih,
Tak pernah jeda menimbun pahala

Ya Allah, permudahkan lah .. :’(

grett:

home by dilsadaladag on Flickr.


Don’t go…. :’(
Semoga Allah SWT menurunkan bantuannya dan membantu perjuangan umat bagi mempertahankan kemuliaan Masjid al Aqsa dan kedaulatan bumi Anbiya demi depan umat sejagat. 

Maanfaatkan kelebihan yang Allah bagi untuk ummah!

p/s: Merindui saat kegemilangan Islam, suatu tika dulu…… :’) *kesatairmata*
Kadangkala bersendirian itu buat hati jauh lebih bersih.
-(via lovemebunga)

Rindu……

(Source: rozizarina, via annisa-akhir-zaman)

Wanita yang hebat, mulutnya tidak akan menyebut nama ajnabi apalagi memikirkan tentang ajnabi.
-bantu aku Allah =’)  (via gadistudunglabuh)

Strive hard for this! 💖

(via annisa-akhir-zaman)

Kalau ada ajnabi mula bermesej…
Tanpa keperluaan…
Tanya khabar…
Senyap sudah…

Kalau ada ajnabi nak bersoal jawab agama..
Berikan kepadanya Ustaz yang lebih layak…
Katakan itu lebih terjaga…

Ya…
Nak jaga hati muslimah ni bukan mudah..
Terusik sikit mula lah…
Fitnah ada di mana mana..
Kalau salah langkah…

Awas !
Talbis syaitan sangat licik..
Yang hitam nampak putih..
Yang pahit rasa manis..
Yang mimpi macam realiti..

Hati hati menjaga hati…
Senyap kerana Allah…
Itu lebih indah…T_T

-(via koshiboprincess)

Rindu diri yang dulu, saat Allah sentuh hati..

Please bring her back ya Rabb… :’(

(Source: lakaranurani-blr, via annisa-akhir-zaman)

Hati yang pernah patah, akan lebih berhati-hati.
-Sarah Aulia (via pena-kecil)

(via annisa-akhir-zaman)

Antara rahsia yang Allah simpan

Betullah kuasa doa dalam diam tu superpowerrrrr!
Kuasa Allah kan?
Kun faya kun sayang.
Jangan lupa tu.

Semua berlaku dengan kuasa Dia.
Antara yang abah kerap kali pesan.
“Jangan pertikai kuasa doa.”

Mungkin Allah tak makbulkan sekarang, mana tahu esok, lusa, minggu depan, bulan depan, tahun depan, kalau tak dekat sini mungkin dekat Sana. Kan?

Mintalah dengan ;
Sabar
&
Solat.

Tak rugi pun.